Een klik op een foto geeft een vergroting, en met Esc keer je hier weer terug.
De fuseekogel, hier zit een nieuw wereldrecord speling op. Vervangen dus.
De motor lekt: de ring achter de olieplug in het carter is niet goed. Ring vervangen.
De keerring van de aandrijfas in de versnellingsbak heeft z'n beste tijd lang achter zich gelaten.
En ook de keerring van de schakelstang in de versnellingsbak is aan vervanging toe.
De uitlaat is lek na het spruitstuk.
De uitlaat lekt vóór de katalysator...
...en na de katalysator. De hele uitlaat moet vervangen worden.

Er zit speling op scharnierpunt aan de onderkant van de versnellingspook. Aandraaien helpt.
De handrem... Daar mist een stukje.
Dit is/was het krikpunt/voetenbak bijrijder. Totaal verrot.
Dit is een dorpel. Nou ja, wás een dorpel. De complete (dragende) dorpel moet aan beide zijden vervangen worden.
De vloer is compleet doorgerot bij rem- en benzineleiding. De vloermat binnen is ook drijfnat. Eveneens vervangen.
Achterste krikpunt (was ooit eens...)
Onder de bumper achterkant (ook wel genoemd "banaan"). Vervangen.
De 1.3 Rover injectie motor. Die kan wel wat "TLC" gebruiken... (TLC = Tender Loving Care :-)
De draadjes van de niveaumeter van de remvloeistof zitten los.
De ietwat geïmproviseerde motorkapopener.
De motorkap met extra luchtopenening.
De koelvloeistofopening. Maar wáár is de koelvloeistof?
De vacuumslang inlaatlucht voorverwarming is niet aangesloten.
Het dak, ook met extra luchtopeningen.
Het plaatwerk bij de voorruit.
De bougie, laatst vervangen in 2009. Of eerder...
Het laatst uitgevoerde onderhoud, een kleine beurt in 2009.
Roest bij de achterklep.
Roest rondom de koplampen.
Het grootste probleem van deze auto: de doorgeroeste (dragende) dorpels. Die zullen in z'n geheel vervangen moeten worden. Ook diverse andere plaatdelen moeten vernieuwd worden.
Ook verwachten we het een-en-ander aan onderhoud aan de motor.
De volgende stap: een begroting...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten